"Zie de maan schijnt door de bomen", maar de maan kan toch helemaal niet schijnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet eerlijk gezegd behoorlijk lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is volgens mij een soort woordspeling.

Het beste antwoord

De maan geeft natuurlijk zelf geen licht. Het licht dat we zien is een reflectie van zonlicht. Maar in ons normaal taalgebruik zeggen we dat hij schijnt omdat het zo lijkt. Je kan dit hetzelfde zien als te zeggen dat de zon onder gaat. In feite gaat de zon helemaal niet onder maar draait de aarde op zo'n manier dat we hem niet zien. In normale taalgebruik is het prima om zo de termen te hanteren maar in praktijk zit het anders in elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Toen dat liedje gemaakt werd, wisten de mensen dat nog niet. Met een tekst als : als hij wist, hoe zeer wij wachten,ja gewis, dan kwam hij wel , kan je wel na gaan hóe oud het is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, daar heb je gelijk in, maar "zie de zon reflecteert op de maan door de bomen... " dat zingt zo lastig! :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lolll +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk gevonden. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +1
Nee,net zo min als de stoomboot uit Spanje komt! Maar dat mag de pret niet drukken,als je er maar plezier aan beleeft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar als je de waarheidsgetrouwheid van songteksten onder de loep gaat nemen en over allemaal een vraag gaat stellen, heb je nog heel wat vragen te gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Firefox;

Dat is dichterlijke vrijheid. De oorspronkelijke versie "Zie de maan weerkaatst het zonlicht door de bomen" heb ik afgekeurd en de liedjespiet die het schreef is naar de pepernotenbakkerij overgeplaatst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De maan schijnt, de zon schijnt en de wind waait. Zo drukken wij ons uit. Dat is alles.