Waar kan je zuivere paracetamol kopen? In de apotheek? Ik heb het nodig voor een scheikunde practicum voor mijn examen.

Ik heb dit nodig bij het practicum synthese van paracetamol.

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik zoek dus gewoon gewone paracetamol uit de winkel! Maar zuivere paracetamol zonder de E-stoffen etc.

Toegevoegd na 28 minuten:
gewoon = geen, sorry

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

In de apotheek en/of drogisterij..... de gewone paracetamol valt onder OTC(zelfzorg producten). Dus het is zonder recept verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In paracetamoltabletten zitten hulpstoffen, dus daar heb jij niets aan.

Je zou in je apotheek kunnen vragen of zij de zuivere grondstof hebben. Niet alle apotheken bereiden zelf nog geneesmiddelen, misschien doet die van jou dat nog wel. Als ze weleens iets met paracetamol maken, hebben ze de grondstof waarschijnlijk wel op voorraad.

Maar ik vraag me af of ze dat zomaar met jou mee mogen geven. De apotheek moet elke milligram die ze gebruiken kunnen verantwoorden. En of jou onderzoek onder de toegestane gebruiksdoelen valt, vraag ik me af... Misschien kan je docent meer bereiken dan jij.

Heel veel succes met je examen! Scheikunde is een prachtig vak, en farmaceutische chemie is een mooie specialisatie.