Hoe kunnen we invoor een schoolonderzoek biogas winnen?

Voor een school onderzoekje moeten we op hele kleine schaal biogas maken. We hadden het idee om koeienmest in een erlenmeyer te doen, ballon erop, af en toe roeren, en dit onder een temperatuur van 40 graden celsius,dit ook zo, dat er geen zuurstof bij komt. Zouden wij zo biogas in de ballon kunnen opvangen? Of moeten we nog iets toevoegen?
bijvoorbaat hartelijk dank!
gr. Jaap-jan, Bouke en Marien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat hier plannetje prima zal werken. Je kunt het beste een plastic zakje in nemen, en geen ballon omdat het nogal wat kracht vergt om de ballon te vullen.

Verder zou het moeten lukken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we hebben een andere manier, zie http://www.euso.be/euso/home/mest/mest.htm,
bedankt voor het antwoord!