De manier/snelheid van opentrekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Elke keer als je een blikje opent is het een beetje anders. In het ene blikje zit meer koolstofgas, het andere blikje is meer geschud, elke keer oefen je weer net andere druk uit, enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit komt door de concentratie koolzuurgas. Als je flinkt geschud hebt komt er meer gas vrij en hoor je dus een ander geluid van ontsnappend gas dan wanneer je niet schud en er minder vrij komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe meer het blikje bewogen/ geschud is hoe meer koolzuur er vrij komt bij het openen van het blikje.hoe meer of minder gesis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ter aanvulling van de bovenstaande antwoorden: temperatuur van de inhoud is ook van belang. Komt het rechtstreeks uit de koeling, is het op kamertemperatuur of heeft het even in het zonlicht gestaan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt die factor is ook zeer belangrijk.