Hoe veel kan een houten vloer hebben kwa gewicht?

Hallo mijn vraag is hoeveel kan een houtenvloer hebben? Wil namelijk een aquarium van 320 liter het word dan zowiso al 320 kilo. Hoe kan ik weten hoeveel gewicht het aan kan. Het is een hoek aquarium. En heb geen betonnen vloer. Of moet ik de verhuurder vragen van de huis. Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (2)

Dat moet een vloer zeker kunnen dragen. Zo'n vloer moet ook een veel groter en zwaarder waterbed kunnen dagen. Als die 320 kg gelijkelijk verdeeld op de grond drukt is het effect helemaal te verwaarlozen. Als het aquarium op vier poten staat is het nog altijd 80kg per poot en dat is ongeveer het gewicht van een volwassene en dat moet een normale houten vloer makkelijk kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, waarschijnlijk zal hij niet op poten staan, maar idd dan nog. moet makkelijk kunnen. Of je moet een slechte vloer hebben, en trouwens, je aquarium zal redelijk breed zijn denk ik? Normaal gesproken liggen de balken in houten vloeren op een hart afstand van 60cm, dus staat je aquarium waarschijnlijk op 2, misschien zelfs al 3 balken! Lijkt me geen enkel probleem
De vloer moet het zeker kunnen dragen, alleen zou ik wel zorgen dat je geen poten er onder hebt maar wel een goede kast eronder zodat er geen gaten in de vloer komen, en desnoods vraag je het de verhuurder of het er tussen past.