Kijk de video "Who killed the electric car" en trek je eigen conclusies. Zie 1e link.

Mijn conclusies : De technologie bestaat al jaren. Wordt actief tegen gewerkt door "belanghebbenden" in fossiele brandstoffen. Ja, zo'n auto en benodigde infrastructuur groots opzetten heeft een enorme impact. Ook op werkgelegenheid. Wat is het alternatief? Ook andere energievormen zijn mogelijk. Ook waterstof auto's bestaan al zeker 15 jaar.

Er is zelfs een auto die rijdt op water. Zie 2e link. Hoor je hier iets over? Waarom staat dit niet op de voorpagina?

Of het nu een auto is op water, elektriciteit, waterstof, luchtdruk of wat dan ook... Waarom wordt zo'n auto blijkbaar gezien als een gimmick op pagina 10? Omdat 'ie op dit moment nog maar 80 rijdt? Omdat de infrastructuur er nog niet is? Omdat het banen kost?

Kijk eens naar de ontwikkeling van internet. Stel nou dat iemand 30 jaar geleden had gezegd "dat internet is gewoon een gimmick. Het is hartstikke langzaam en de infrastructuur bestaat niet. Die saaie platte tekstpagina's is toch helemaal niet geschikt voor informatie-overdracht voor een groot publiek? En wat moet je er nou eigenlijk mee. De telefoon, de fax en de normale post werken toch ook gewoon? En denk eens aan al die postbodes die hun baan verliezen! En al die postbedrijven die in problemen raken! Dus hou er nou maar mee op, dat wordt toch niets."

Denk in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden.

Auto's op duurzame(re) energievormen zijn op dit moment al voor zeker 50% a 60% van het normale autogebruik geschikt. Zet deze auto's in als 2e auto die veel gezinnen nu hebben. Doe er boodschappen mee. Ga er mee naar familie. Breng de kinderen er mee naar school. En halveer het fossiele brandstof probleem. En investeer in verbetering van snelheid en uitbreiding van de infrastructuur.

Als er zoveel kan worden geïnvesteerd in iets als internet, moet dat ook kunnen met auto's.

Dus kies maar. Het kan over 10 jaar. Of over 110 jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Biggebrein, een uitzonderlijk goed antwoord. Alles heeft met geld te maken. Toen ik vorig in de krant las over de auto die op lucht reed, dacht ik eerst aan een grap want het stond bijna op de laatste pag. in een heel klein art. Ik dacht als dit waar is dan moet dat op de voorpagina en zo groot mogelijk en in iedere krant maar het mag gewoon geen succes worden want dat kost banen en zo denk jij er ook over!!! Groeten.

Andere antwoorden (6)

Ik gok rond 2040
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk zal het nooit zover komen, voor electriciteit heb je immers ook energie nodig om het op te wekken. Er zal een totaal andere energie moeten komen om uit dit grote probleem te komen Indien we in staat zijn om zonne-energie uit de Sahara op een goedkope manier hier te krijgen , dan hebben we genoeg voor de hele wereld!!! Er zijn zoveel landen waar de zon vrijwel iedere dag onafgebroken schijnt, helemaal voor niets. het zou voor deze landen een geweldig export product zijn. Wie weet? Maar zelf denk ik van niet Er komen auto's die gaan rijden op samengeperste lucht! Dit jaar nog! Met een windmolen kan je lucht samenpersen. Maar als dit een succes wordt gaan er wereldwijd veel banen verloren. Ook div. andere energie is in ontwikkeling waar ik veel van verwacht. maar electrisch rijden lijkt me op de lange duur geen oplossing. Mischien alleen een overbruggings perioden . Met fossiele brandstof moeten we stoppen maar dan electrisch verder zie ik niet op zo'n grote schaal niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Binnen de vervoerswetenschap zijn we het er voorlopig nog niet over eens of elektrische wagens of wagens met brandstofcellen (waterstof) de toekomst hebben.

Naar mijn mening zal het waterstof worden, omdat je dit gemakkelijk en snel bijtankt, minder vervuilend is dan vieze chemische accu's en het een veel minder ingewikkelde logistieke hel is (gewoon een paar tankstations zoals nu ipv overal stroomkastjes waarvan onduidelijk is hoe je het door kan berekenen aan de klant)

Ik denk dus nooit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan het niet inschatten, maar op de site van Lowtech staat er wel iets over
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat valt moeilijk te voorspellen.
Het grote probleem met elektrische auto's zijn op dit moment de accu's: die zijn duur, zwaar en je haalt er niet het kilometertal mee dat je met een volle tank benzine haalt. Wanneer accu's wel goed genoeg zijn is niet te voorspellen, en er is ook nog een kans dat bijvoorbeeld waterstof de brandstof van de toekomst wordt, of een biobrandstof.

Ik denk dat het omslagpunt gaat komen wanneer fossiele brandstoffen duurder worden dan de alternatieven, dan is iedereen binnen no-time om :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet voor 2030. Als het al zover komt. Lees eens in bladen en teksten uit 1990, 1980, 1960 of nog verder terug en kijk dan, wat er werkelijk van geworden is. Sommige dingen zullen angstaanjagend precies zo zijn, als ze 20, 30 jaar geleden werden beschreven, andere zijn nog net zo al toen, ondanks alle vooruitgang.

Mbt tot de elektrische auto is het jaar 1973 geheid interessant.