Kan men berekenen wanneer de aarde synchroon zal draaien rond de zon zoals de maan zich nu verhoud tot de aarde?

Doordat de aarde steeds trager draait rond haar as zal er een moment zijn wanneer de aarde steeds met dezelfde 'zijde' naar de zon zal gericht zijn. Zijn hierover data beschikbaar?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

de schrikkelseconde, afkomstig door het trager draaien van de aarde (door allerlei invloeden, aardkorstverschuiving, aantrekking door de zon, e.d.) dient om de 1.5 jaar te worden gegeven. Dus om de 1.5 jaar compenseren we met 1 sec om terug onze 'normale' 24 uur te hebben. Als ik uitreken hoeveel jaar het dan zal duren alvorens de aarde niet meer draait kom ik tot : 365*1.5*24*3600=47.304.000 jaar nog te gaan...vrij veel...of toch weer niet ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zal zeker te berekenen zijn,al weet ik zelf niet hoe,ik kan er ook geen informatie over vinden.Misschien is Anne beter op de hoogte!
Er is èèn pluspuntje,wij zullen het niet meemaken.Een zorg minder.....

Groeten.