Als een geluidssignaal heel dun zou zijn, zou deze oneindig weerkaatst worden door de wanden. Maar omdat er bij elke weerkaatsing energie verloren gaat (omgezet in warmte) dooft de straal heel snel uit. Als je het lichtknopje uitzet is het licht heel snel weg.
Geluid plant zich niet rechtlijnig voort, maar is een drukgolf die zich bolvormig uitbreidt. Dat betekent dat het geluid steeds zachter wordt (de energie wordt uitgesmeerd over een steeds groter boloppervlak).
Bovendien wordt het door de wanden weerkaatst, (vele echos) waardoor het steeds onherkenbaarder wordt.
Uiteindlijk sterft het door energieverlies uit net zoals bij het licht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heel dun, als een lichtstraal, bedoelde ik.
Reddie
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

technisch gezien kan je niet bewijzen dat het in werkelijk in de kubus is als je het aan de buitenkant niet hoort.
Als er zich ook een geluidsbron in de kubus bevindt zou zich een staande golf kunnen ontstaan lijkt me.