Wat gebeurt er als aardscheuren aan een meer of zee terechtkomen?

Stopt de aarde dan met scheuren zoals in de tekenfilms? Of gaat het onder water door?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat gaat gewoon door.

Om de aarde te doen scheuren, zijn gigantische krachten nodig. Ik denk dat je je dat wel kunt voorstellen.

Zulke enorme krachten laten zich echt niet stoppen door een beetje water.

Als een aardscheur groot genoeg is en een meertje tegenkomt, kan al het water van het meertje in de aardscheur verdwijnen.

Als de aardscheur in zee terechtkomt, zal hij ter plekke vollopen met zeewater. De zee is echter zo groot dat dat geen invloed zal hebben op het waterniveau.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je Duidelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1!

Andere antwoorden (2)

Dat gaat onder water zeker door, en het waterniveau zal daardoor ook zakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat scheurt rustig verder,met de kans als de scheur diep en breed genoeg is en het meertje klein,dat je alleen een meervormig gat overhoudt!