hoe weet ik of een lepeltje echt zilver is? kun je dat met een mageneet aantonen?

weet u , het antwoord op mijn vraag reageer snel , alvast dank u wel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (4)

In een zilveren lepel staat een zilverteken en de stempel van de maker van de lepel.

Een zilveren lepel bevat geen ijzer dus een magneet zal de lepel niet aantrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bevat een nep zilveren lepel wel ijzer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan. Op het ijzer wordt dan een laagje koper gesmolten en daaroverheen de zilverlaag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verzilverde lepeltjes zijn van messing en die worden, net als door en door zilveren lepels, niet aangetrokkenb door een magneet.
Als het lepeltje zwart uitslaat bij contact met zwavelhoudende stoffen dan is het van zilver of op z'n minst verzilverd.
Het eten van een gekookt eitje met een zilveren lepeltje wordt om die reden dan ook afgeraden.
Als het zilver zwart geworden is dan zul je het moeten poetsen met zilverpoets.
Als je het lepeltje al heel lang hebt liggen en het is niet zwart uitgeslagen dan is het waarschijnlijk niet van zilver omdat het anders in de loop der tijd al door zwavel uit de atmosfeer aangetast zou zijn.
Maar het checken op een zilvermerk werkt het snelst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederland is een van de weinige landen waar een keuringsplicht geldt voor goud en zilver. Elk zilveren sier- en gebruiksobject dat wordt geïmporteerd of vervaardigd moet worden gekeurd in een waarborgkantoor en krijgt dan een keurteken. Op grote voorwerpen vind je naast het keurteken ook een kantoorteken en een jaarletter, die aangeven waar en wanneer het voorwerp is gekeurd. Voor kleine objecten heb je misschien wel een vergrootglas nodig om het te zien. Ga niet af op het keurmerk alleen, bij imitatievoorwerpen kan ook het keurmerk zijn nagemaakt.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mis het antwoord op de vraag wanneer iets wordt aangetrokken door een magneet.
Met een magneet aantonen is meestal niet mogelijk.
Wanneer een lepel van massief zilver is staan er keurmerken op de lepel.
Als het een verzilverde lepel betreft staat er soms silver plated op vermeld,maar dat hoeft niet altijd.
Een keurmerk bij een verzilverde lepel is niet verplicht.
Ook een verzilverde lepel zul je niet kunnen herkennen met een magneet omdat het materiaal van de lepel onder de zilverlaag over het algemeen bestaat uit Alpaca of koper.
Als je het niet zeker weet kun je het eenvoudig controleren door wanneer je bijv. spruiten eet de lepel hier even in te zetten.
Als het echt zilver betreft zal de lepel pikzwart uit de spruiten komen.