Ik heb een omvormer van 110 naar 220 volt (100 watt), mijn krulset is 200 watt. Wat gebeurd er als ik ze samen gebruik?

Het is voor in Amerika

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bazz: dat dacht ik ook. Die krulset gaat niet warm worden.

Antwoorden (2)

de krulset vraagt te veel vermogen, en het hangt van de omvormer af wat er gebeurt:
a) hij is electronisch beveiligd en schakelt uit zonder verdere gevolgen.
b) hij levert wat hij kan, raakt misschien overbelast (oververhit!) en gaat stuk (brandgevaar).
c) er zit een zekering in, die gaat kapot en die moet je vervangen.
Advies: niet doen. Grote kans dat je problemen krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de omvormer maximaal 100W kan leveren dan is de krulset van 200W te veel voor de omvormer, het zal dus niet werken.
Waarschijnlijk blaas je de zekering in de omvormer op, of de omvormer brandt door.
Je kunt beter een krulset ter plekke kopen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je zou de krulset ook zonder omvormer kunnen aansluiten, de halve spanning zal tot halvering van de nodige stroom leiden, het ontwikkelde vermogen is dan 50W.
De krullers worden dan wel warm maar het zal 4x zo lang duren tot ze heet genoeg zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In theorie kan dit kloppen, valt te proberen, maar doe het niet andersom! Stop geen 110 volt apparaat, mocht je dat hebben of gaan kopen, in onze 220volt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier is het meesatl 230 volt