lost suiker op in alcohol?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheikundig gezien is dit een beetje een rare vraag, immers suikers hebben zelf ook alcehol groepen.

Antwoorden (3)

Nee. Suiker lost wel op in water, maar niet in alcohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je cestbiencovitz :)
suiker lost in iedergeval wel op in drank (geen 100% alcohol)

alle likeuren barsten van de suiker.

ik ga het van't weekend maar proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan je je resultaat ook vermelden ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar niet in het aandeel alcohol dat de drank rijk is!
De bekendste alcohol is ethanol. Ethanol is een bijna universeel oplosmiddel, mengbaar met water in alle verhoudingen, maar daarnaast ook met een grote verscheidenheid aan organische oplosmiddelen. Ethanol ontstaat door de gisting van suikers.
De suikers zouden dan in zich zelf moeten oplossen en dat is een beetje moeilijk. Suiker is dus niet oplosbaar in ethanol.
En op de bodem van een citroentje met suiker blijft naar verloop van tijd de suiker liggen. En roeren maar weer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel stoffen lossen wel in ethanol op. Hoe zit het dan met apotairiteit van ethanol?