Hoe kan je alcohol maken uit Energiedrank?

Voor Scheikunde doen wij een experiment waarbij we een alcoholische drank maken uit energiedrank. Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het doel bij alcoholgisting (vorming van alcohol) is om glusoce (suiker) anaeroob te gebruiken als energie.

Om dit te doen zou je ik gist aanraden. Zorg hierbij dat het in een anaerobe omgeving zit!

Meer over gisting, Zie link:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct antwoord (+).
Is overigens een biologische methode. Ik heb dat als kind zelf wel eens gedaan voor school. Daarna hebben wij toen die drank gedestilleerd met een zelf gebouwd apparaatje.
Waarschuwing: Drink NOOIT van een dergelijk drankje na gisting, er kan ook gevaarlijk methyl alcohol ontstaan bij dit proces.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danku, dit laatste was voor mij niet bekend. Hoe doen ze dit dan bij (Bier)brouwerijen?

Andere antwoorden (1)

Denk dat het moeilijk zal worden. In energy drinks zit buiten suikers vaak ook vaak zout en zuren. Gist kan daar niet zo goed tegen.