Wat gebeurt er met je lichaam als je meer dan 24 uur in zee ligt?

En dan niet denkend aan de haaien/kwallen die er zouden kunnen zitten.

Toegevoegd na 12 minuten:
terwijl je nog leeft..

Toegevoegd na 21 minuten:
Kan je lichaam uit elkaar vallen? Of heb ik gewoon een erg grote fantasie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een lijk dat een zeemansgraf gekregen heeft wordt algauw een lelijke, stinkende troep. Dat geldt natuurlijk ook voor
de duiker die zich niet meer kan bevrijden uit een visnet of bewusteloos op de zeebodem achterblijft.
Als het lijk snij- of schaafwonden vertoont, of als het water lauw is of in hoge mate vervuild, dan gaat het bederf nog
veel sneller. Ook insecten doen hun duit in het zakje. Lijken die nabij de kust of oever drijven, ook al is het maar
enkele minuten, worden in alle lichaamsopeningen door larven belegerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je handen en voeten rimpellen.

En het zout gaat bij je huid iriteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je raakt onderkoelt. (ook met minder koud water!) Dit zorgt voor desorientatie, hallucinatie en verzwakking en tot slot de verdrinkingsdood.
Ondertussen onttrekt het zoute water vocht aan je lichaam. (en dat terwijl je in het water ligt!)