Kunnen magneetjes in een electrische oven van 100 graden?

Ik moet iets maken in de oven (geen eten) waarbij er op een klein puntje wat gewicht moet komen. Nu heb ik twee kleine magneetjes op elkaar die precies het goede formaat en gewicht hebben om dat deeltje wat te verzwaren. Het moet ca. 10 minuten in een oven op 100 graden. Kunnen deze magneetjes dit hebben of kan er dan iets geks gebeuren ivm het magnetische 'dinges' (veld)?

Toegevoegd na 9 minuten:
Bedankt voor de antwoorden. Dat het magnetisme minder kan worden is niet erg, maar ze zullen dus niet uit elkaar gaan knallen ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Je kunt dat rustig doen. Theoretisch zal het magnetisme iets afnemen, maar voor je proef is dat nie zo belangrijk.
Als ze overigens warm zijn. moet je ze voorzichtig uit de oven halen en niet laten vallen (geen schokken dus). Anders zou het wel eens gedaan kunnen zijn met het magnetisme.

Toegevoegd na 9 minuten:
Nee, niet bij 100 gr C. Overigens zullen ze bij een hogere temperatuur ook niet exploderen!
De magneetjes die jij gebruikt zijn waarschijnlijk van een gesinterd materiaal, welk onder hoge druk gebracht is tijdens de productie van de magneten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Magneten kunnen bij verhitting hun kracht verliezen, het is afhankelijk van het materiaal van de magneet óf en bij welke temperatuur dat gebeurt.

Toegevoegd na 14 minuten:
Behalve het bovengenoemde effect kan het verder absoluut geen kwaad.