Quest (wetenschappelijk tijdschrift) leende een hogesnelheidscamera van de Wageningen Universiteit om dit tot op de bodem uit te zoeken. De truc van een hogesnelheidscamera is dat het aantal beelden die per seconde worden opgenomen veel hoger ligt dan bij een gewone camera. Waar een gewone camera 24 frames per seconde verwerkt, jaagt het snelle toestel er 3000 stuks doorheen. Speel je die opnames later vertraagd af, dan zie je wat je normaal nooit kunt zien én kun je meten wat je normaal niet kan meten. De uiteindelijke snelheid werd vastgesteld op 46,3 km/uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter aanvulling/offtopic: 3000 frames is nog niks, de moderne camera schiet een miljoen frames per seconde! Dat is echt belachelijk veel!

Andere antwoorden (1)

Snelheid: 8,6 m/s
Versnelling: 6*10³ m/s²

Toegevoegd na 1 minuut:
Bron nr. 2 geeft een snelheid van 12.8 m/s aan. Uiteraard verschillen deze resultaten, mensen knippen nou eenmaal allemaal met een andere snelheid met hun vingers. Je hebt nu in ieder geval een indicatie.