Binden is een te algemeen woord, de correcte term is dat ze een reactie met elkaar aan gaan. Voor meer informatie moet je de link maar lezen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zuur-basereactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zuren en basen binden niet aan elkaar, wat wel gebeurt is dan een H+ Ion overgedragen wordt van het zuur naar de base.

Toegevoegd na 23 seconden:
*dan = dat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het algemeen reageren zuren en basen als volgt op elkaar: de H+ ion van het zuur bindt met het OH- ion en vormt zo een watermolecule, de andere ionen kunnen in dat water opgelost blijven of eventueel neerslaan.
Voorbeeld zoutzuur en ammoniumhydroxide:
HCl + NH3OH -> NH3Cl + H2O
(salmiakzout en water, salmiak opgelost, dus gesplitst in NH3+ ion en Cl- ion)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De natuur streeft altijd naar zo neutraal mogelijke dingen. Daarom willen hele zure stoffen graag reageren met heel basische stoffen, zodat ze beiden wat minder 'extreem' zijn, zeg maar. Ze binden niet helemaal aan elkaar, maar staan deeltjes aan elkaar af. Dit gebeurd ook alleen maar als ze 'extreem genoeg' zijn.