Wat houdt het 'causaliteitsprincipe' in?

Ik kwam dit tegen op de enquête van cijfers.net. Blijkbaar zou tijdreizen hierdoor onmogelijk zijn.

Wikipedia geeft mij zo gauw geen antwoord, dus ik vraag het maar hier. Graag niet te ingewikkeld, maar een beetje extra info is altijd gewaardeerd. ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

dat is het principe van oorzaak - gevolg problematiek welke je gaat krijgen als je in de tijd reist; Een voorbeeld komt er op neer dat je dan je groutouders zou kunnen vermoorden, voordat je ouders geboren zou zijn. Dat betekent dan weer dat je niet geboren wordt, en dat je grootouders in leven zouden blijven. Waardoor je geboren zou kunnen worden, en je grootouders zou kunnen vermoorden voor je ouders geboren zijn.