Kan een 'hoverboard' echt estaan?

Iedereen kent de film BacktotheFuture II wel. Daarin zie je een hoverboard. Ik weet dat er iemand is geweest die deze in het echt heeft gerealiseerd. Alleen daar kan niemand op staan.

Mijn vraag:

Is het natuurkundig mogelijk een hoverboard te ontwikkelen waar je ook echt op kunt reizen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben ik de uitzondering die de regel bevestigd. Ik heb in mijn hele bestaan nog nooit van die film gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel eens van gehoord, maar ik zou niet weten waar het over gaat.

Het beste antwoord

Ja, dat is wel mogelijk.. Maar wel 2 cm van de grond en niet hoger of het word onmogelijk bestuurdbaar. Je hebt ook speelgoed die dit kan, maar voor reizen zo het niet lukken, misschien voor iemand met geld teveel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Als t goed is nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou dan een soort mini hovercraft in de vorm van een skateboard moeten bouwen.
Dit is met de hedendaagse techniek op zich mogelijk.
Ik heb er alleen nog geen gezien.
De moderne LiPo-accu's icm. neodymium magneet motoren,
het type waar men ook miniatuurhelikopters bouwt, zou zich voor dit doel lenen, een ducted fan zou dan de skirt op druk moeten houden en op deze wijze zou je ook in aandrijving kunnen voorzien.

Hier zit echter nog een gat in de markt......