Hoe maak je bananenijs zonder banaan of banaanextract? Dus op basis van rubber en andere chemische stoffen.

ik wil voor een onderzoek op school bananenijs maken, maar dan zonder ook met iets van banaan toe te voegen. Het onderzoek gaat over rubber in je eten. Wat ik dus wou doen is allemaal soorten ijs maken zonder echt een vrucht er in te doen en dan zou ik mensen willen laten proeven en kijken of ze de echte er uit kunnen halen, maar ik vraag mij dus echt af of het mogelijk is om dit in een keuken te maken, of heb ik er chemische stoffen voor nodig waar je niet zomaar aan kan komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op wat voor school zit jij in hemelsnaam ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de rubberijskoksopleidingsbasisschoolmetdenbijbel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal lekker taai ijs zijn dan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taaaaaaaiiiieer dan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men gebruikt daat gebruikte condooms met bananensmaak voor.

Antwoorden (2)

het beste kan je een klein flesje isoamylacetaat bij de apotheek halen. dat is een chemisch goedje dat heel erg naar banaan ruikt.
met behulp van een paar druppels kan je daar wel een bananenijsje mee maken.

met rubber kan je niet zoveel in dit geval, vooral omdat het naar rubber smaakt, en niet naar banaan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit MOET wel een goed antwoord zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja prima , + maar pas op het trekt bijen aan ! En prikkelt ze om aan te vallen :) het is is een signaal stof . Dacht ik . Er is ook peren olie , een zusje van .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat goedje dat jij noemt is net als het kunstrubber een chemisch mengsel en beide producten hebben dezelfde basis. Beide producten worden ook gebruikt voor kauwgom met een bananensmaak. Vraagsteller heeft dus zijn antwoord. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het veilig voor consumptie?
Met "andere chemische stoffen" bedoel je denk ik "andere SYNTHETISCHE stoffen". Een veel gemaakte fout. Chemie omvat zo ongeveer alles wat er in een levend organisme en in een laboratorium gebeurd. Dus de term 'chemische stof' zegt niet veel.
Een synthetische stof wil zeggen dat een stof in een laboratorium gemaakt is.

Er is een stof die in een laboratorium gemakt wordt die sterk naar banaan ruikt. Bananenschuimpjes krijgen op die manier hun geur. En als je iets ruikt proef je het ook, daardoor is een bananengeur aan een zoet snoepje toevoegen voldoende om de consument een bananensmaak te laten ervaren.

Dit banaanaroma heet (3-methylbutyl)ethanoaat of isoamyl acetaat. Dit molecuul is een koolwaterstof, dat wil zeggen dat het hoofdzakelijk uit koolstof en waterstof atomen bevat. Campinggas en alcohol zijn ook voorbeelden van koolwaterstoffen.