Ik heb in de badkamer 2 spiegels vlak naast elkaar hangen. Soms beslaat er slechts 1 als ik douche. En soms beslaan ze allebei. Hoe kan dat?

Het zijn identieke spiegels, ik douche altijd ongeveer even lang en op dezelfde temperatuur.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beslaan van de ramen heeft te maken met het feit dat een bepaald object kouder is dan de omgeving waardoor waterdamp condenseert op het object. Mijn gok is dat de 2e spiegel verder weg is van de douche. Dit betekend dat het langer duurt voordat de warme vochtige lucht van de douche bij de 2e spiegel is. Dit betekend dat de lucht meer tijd heeft om af te koelen en dus beslaat de spiegel minder hard. Wat een andere mogelijk is, is dat de spiegel warmer is om een of andere reden en dit gebeurd als er een lamp vlak boven de spiegel hangt of iets dergelijks of als er iets is dat de andere spiegel kouder maakt. Maar het eerste antwoord lijkt mij het meest logische.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk heb je een raam openstaan. Of het kan zijn dat je een raam op de gang op een kier hebt staan. De wind staat de soms op het raam en dan gaat het 'trekken' of tochten. De spiegel aan de raam kant beslaat dan hoogwaarschijnlijk minder snel.

Je kan je spiegels insmeren met afwasmiddel of allesreiniger. gewoon even wat op een doekje ofzo doen ,en dat rechtstreeks op de spiegel uitsmeren .
wel na een paar dagen weer herhalen .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zie dat er al 2 antwoord hebben gegeven. En dat was ook mijn oplossing. succes er mee