Dit principe werd verder ontwikkeld, en vormt de basis voor vele procedés en octrooien.

De fabricage van spiegels vindt tegenwoordig plaats op een lange band, waarop de glasplaten gelegd worden. De band voert de platen door een reinigingsstation, waar de platen gereinigd worden met ceriumoxide, krijt en water en vervolgens gedroogd worden. Daarna worden de platen verzilverd met behulp van zilvernitraat. Omdat de dunne laag zilver nog enigszins transparant is en ook zeer kwetsbaar, wordt op het zilver een laagje koper aangebracht. Ter bescherming worden vervolgens twee laklagen aangebracht.

Het spiegelglas werd aanvankelijk gegoten, en dit procedé stond aan de basis van de moderne spiegelglasproductie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat was laatst op "how its made"
laag glas
een dun laagje vloeibaar tin + nog iets chemisch
een flinterdun laagje vloeibarezilver + activator
dan nog een laagje koper voor bescherming, even in de oven
en 2 lagen verf op de achterkant.

daarna nog een coating van het een en ander, en klaar.