Jazeker, beide formules zijn gelijk.

Toegevoegd na 27 seconden:
Dit kun je ook makkelijk zelf controleren door willekeurige getallen in te vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is geen echte formule die je schrijft. Let op: je hebt het hier over de *eenheid* waarin je kracht uitdrukt. Je gebruikt wiskundige operatoren (vermenigvuldigen, delen, machtverheffen). Je bent hier echter niets aan het uitrekenen. En je kunt ook niet zomaar gewichten en afstanden en tijdseenheden invullen. Dus wat mij betreft is die tweede 'formule' exact hetzelfde als de eerste.

Het komt af van een formule F=m*a, kracht is massa keer versnelling. versnelling heeft als eenheid "meter per seconde kwadraat" of "snelheid per seconde". Wat in dit geval m/(s^2) is.