Iedereen kent de 3 ruimtelijke dimensies aangevuld met de ruimte-tijd dimensie

Dus je zou zeggen 4.

Ik kan niet bewijzen dat de meneer in het bijgevoegde artikel gelijk heeft maar die claimt 10 dimensies waarbij we van 6 niks merken omdat ze opgevouwen zouden zijn
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat zijn er vier zover wij nu weten te weten X,Y,Z en tijd (lengte, breedte, diepte en tijd) Iedergeval die kunnen wij constanteren. In de quantummechanica (maar dit is theoretisch) zouden er zelfs 25 dimensies zijn. Wil je hier meer over weten dan verwijs ik je naar google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2D is 2 lijnen loodrecht op elkaar. 3D is 3 lijnen loodrecht op elkaar, denk maar aan een kubus. Enz. Dus in theorie zouden er oneindig veel dimensies mogelijk kunnen zijn.
Alleen ervaren wij dat niet zo, of kunnen we dat ook nog helemaal niet ervaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie. Tijd is een entiteit, geen dimensie.