Hoe kan het dat een weerbeeldje op de luchtvochtigheid reageert?

door bij slecht weer op komst (hoge luchtvochtigheid ) roze te kleuren.
en bij goed weer ( lage luchtvochtigheid ) blauw te kleuren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

De stof kobaltchloride heeft de eigenschap om deze verkleuring te veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
jij was sneller, ik had het op school gehad, maar was de naam kwijt. + http://nl.wikipedia.org/wiki/Kobalt%28II%29chloride
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had de stof vroeger in mijn scheikunde doos.
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb laboratoriumschool gedaan, wij gebruikten het bij scheikunde om te controleren of de gemaakte stoffen droog bleven.