Parfum bestaat voor het grootste gedeelte uit alcohol. Bij gebruik van het parfum blijft de etherische olie op de huid en de alcohol vervliegt. Wanneer er zuurstof bij het parfum komt zal de alcohol beetje bij beetje verdampen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Uit een hermetisch gesloten flesje kan niets verdwijnen dus ook niet verdampen.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee; glas is geen vloeistof. Ook niet heel stroperig. Dit is een urban legend.
Maar de kwaliteit van de parfum "vervliegt" wel.
Ze zeggen dat een fles parfum een houdbaarheidsdatum heeft van 1 jaar.
Zal met de kwaliteit van de ingredienten te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het dopje er niet goed opzit, als je het geregeld opent of als er een lek in het dopje zit: ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder keer als je het flesje opent verdampen de vluchtige stoffen als alcohol. Je zou dus kunnen stellen dat de "parfum" die in het flesje achterblijft steeds geconcentreerder wordt en daardoor minder lekker gaat ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou zeggen van niet maar vooral flesjes van kunststof laten door diffusie wel degelijk vloeistof uit de fles en dit verdampt dan aan de buitenkant van de fles.
Het gaat dan dwars door de wand van de fles heen!
Bij glas is dat effect veel geringer maar niet nul.
Zo verdwijnt bij hard pvc lijm in korte tijd het oplosmiddel uit het flesje, , zelfs bij absoluut goed afgesloten dop.
Het is maar een weet!!