Elk deeltje heeft z'n anti-deeltje. Zou het hypothetische graviton dat ook hebben ?

Als het nog niet ontdekte graviton als overbrenger van de zwaartekracht bestaat, zou ook anti-zwaartekracht als afstotende kracht kunnen bestaan en als zodanig een verklaring kunnen geven voor de donkere energie die het heelal versneld doet uitdijen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een graviton is zijn eigen anti-deeltje, net zoals bij een foton.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is voor mij zelfs niet duidelijk of de graviton inderdaad bestaat of dat het slechts een bedenksel is om het standaardmodel te laten kloppen.

Het zou ook zo kunnen zijn, dat krachten de ruimte en tijd werkelijk veranderen en dat er helemaal geen deeltjes noodzakelijk zijn om dat te bewerkstelligen. Denk aan Riemanns metric tensors, d.w.z. ieder punt in ruimte en tijd heeft een veldmatrix met de relevante gegevens. Maar dit gaat veel te ver.

Ik kan nog toevoegen dat de graviton geen fermion is, en dat het begrip antiparticle daarom niet geacht wordt te bestaan.