Is tijdreizen niet in strijd met de wet van behoud van energie? Als ik 1 sec terug ga, dan zijn er twee van mij en dat is aardig wat extra energie.

Informatie over hoe ik eruit zie terugsturen gaat ook niet, want informatie is ook energie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik las het volgende stukje op een forum:
Tijdreizen is in strijd met de wet van behoud van energie-massa. Volgens Einstein geldt E=mc² daarom refereer ik dus niet naar de wet van behoud van energie of massa maar naar de wet van behoud van energie-massa. Ofwel E+mc² en m+E/c² zijn constant waarbij E de totale hoeveelheid energie in het universum is en m de totale massa. Als iemand naar het verleden gaat betekent dat dat de totale hoeveelheid energie-massa afneemt, terwijl deze hoeveelheid met dezelfde hoeveelheid toeneemt in de tijd waar deze persoon naar toe gaat. Dat is in strijd met de wet van behoud van energie-massa, maar de problemen worden nog groter. Gezien de massa-energie van het heden minder is dan het verleden moet er tussen de tijd waarin iemand de tijdmachine uitkomt en waarin die instapt massa-energie verdwijnen en dan niet naar een ander tijdperk. Dat is een flink probleem.
__________________
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag zou ik nog willen weten op welk forum dit antwoord stond. Volgens mij is het debat hierover nog niet gesloten.
Ik vind dit antwoord wel het beste aansluiten bij mijn ideeën, maar ik ben me er terdegen van bewust dat dat in dit kader helemaal niets zegt.

Andere antwoorden (2)

Het is dan meer dat je de energie verplaatst naar 1 seconde geleden. Dan zou je eigenlijk de hele wereld (en zijn energie) moeten verplaatsen door de tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijd en ruimte zijn, volgens natuurkundige theorieën andere vormen van hetzelfde. Door de tijd reizen is dan ook niet anders dan door ruimte reizen. De totale energie in de ruimtetijd blijft dan hetzelfde.