Hoe doe je een triplo bepaling ?

Toegevoegd na 17 uur:
Ik bedoelde hoe je een triplobepaling berekent. want duplo=verschil in meetwaarden/ gem meetwaarden * 100%

Wat is dan de formule voor een triplo of quatro bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (2)

Stel je moet de concentratie van zoutzuur bepalen.

Je weegt 300 mg borax af. en die titreer je en bepaal je daarvan de concentratie dat is bepaling 1

Je weegt weer borax af maar dan ga je er min 3,0% erboven zitten maar binnen de 10% dus tussen de 309 en 330 mg. Dat ga je weer titreten en bepaal je de concentratie van. Dit is de duplo.

Als laatst weeg je weer borax af maar dan ga je er minimaal 3,0% eronder liggen max 10%. dus tussen de 270 en 291 mg. Dit ga je weer titreren en bepaal je weer de concentratie.

Dit is een voorbeeld van een titratie(bepaling) in triplo.

Toegevoegd na 23 uur:
Aanvulling. Je neemt de twee resultaten die het dicht bij elkaar liggen hiervan bereken je het procentuele verschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
triplo bepaling is het 3 keer uitvoeren van een test!