Niet alleen met cola maar met alle koolzuurhoudende dranken. Baileys bevat melkproducten. Die melk gaan schiften met de koolzuur. Behoudens dat het smerig oogt, kan het geen kwaad.

Het is ook echt een broodje aap verhaal dat je nooit Baileys en bitterlemon moet drinken omdat je dan zogenaamd een klomp in je maag krijgt. Onzin.

Gewoon geschifte melk, meer is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronaldP
12 jaar geleden
Heeft verhaal over Bailey's berust wel degelijk op waarheid. Dit heeft nl. niets (nauwelijks) te maken met schiften maar met emulsie. Emulsie gebeurt door het binden van 2 stoffen. Wanneer dit vervolgens uit elkaar valt noemt men dat schiften. (klonteren) Het broodje aapzit hem erin dat het een klont zou worden en gevaarlijk zou zijn. Het wordt nl. een soort van saus die het lichaam gewoon kan verwerken.

Andere antwoorden (2)

Omdat het gist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat komt door de koolzuur.