Hiermee bedoelde men dat er steeds een methylgroep aan een alkaan gekoppeld wordt zodat de alkaan steeds langer wordt en men zo synthetisch olie en diesel kan maken.
het was een vraag van het havoexamen scheikunde.

Toegevoegd na 8 minuten:
In wezen koppel je steeds meer methylgroepen aan elkaarom langere alkanen te maken.
Zo kun je octaan (benzine) cetaan(diesel) en andere brandstoffen maken.
Dit proces levert zeer zuivere brandstoffen op, zo bevat het geen aromaten (benzeenverbindingen) of zwavel.

Feitelijk is dit het omgekeerde proces als kraken, waar men lange alkanen in stukjes (fracties) knipt om zo uit zware olie petroleum en benzine te maken.
Helaas bevatten de zware oliesoorten wel stoffen als zwavel en aromaten die niet verdwijnen door het kraken op zich.

De herhaalde additie maakt het mogelijk om van aardgas (methaan) bruikbare brandstoffen voor verbrandingsmotoren te maken.
Dit wordt veel in Rusland toegepast, omdat men daar grote gasvelden heeft en men zo voorziet in de eigen brandstofbehoefte.