Onmiddellijk na het overlijden, begint eigenlijk al het rottingsproces of beter gezegt het ontbindingsproces!
Het lichaam koelt af van lichaamstemperatuur naar de omgevingstemperatuur.
Alle functies van een lichaam schakelen uit, waardoor er nare geurtjes ontstaan! Dit gebeurd binnen 12 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een lichaam begint eigenlijk meteen na de dood na de dood al aan het rottingsproces en begint dan te stinken.
Vandaar dat ze een lijk in de koelcel of een gekoeld bed/kist leggen omdat zoveel mogelijk tegen te gaan.
In een mortuarium hangt daarom ook altijd zo n aparte geur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord maar er is iemand anders die dat ook zei en nog iets meer heeft gezegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iew, stinkie! Vies!
Ligt ook een beetje aan wat de maaginhoud is, wanneer er voor het laatst gegeten is enz. wanneer dat gaat gebeuren. Of was dat wanneer de stijfheid in gaat treden?
Ruiken en afkoelen gebeurt in principe meteen of een paar uur na het overlijden. Dat komt dat het hart niet meer pompt, het bloed niet meer stroomt e.d. en er dus geen leven meer in het lichaam is.

Rotten duurt wel ietsje langer, een halve dag of een dag ofzo. Ligt allemaal ook een beetje aan de staat (gezondheidstoestand) van de persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah zo zo