geconcentreerd zwavelzuur, hoe weet je nou welke formule dat is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google!
..als je het vaak genoeg gebruikt weet je het uit je hoofd :)

Het beste antwoord

Het is H2SO4 ja. Maar er is iets aan de hand. Er staat namelijk geconcentreerd zwavelzuur, dit betekent dus dat het in een waterige oplossing zit.
Dat schrijf je als H2SO4(aq), en als je met deze stof wennen reactie wil maken, kijk je in binas.
Je weet dat het een zuur is, dus je begint links bovenaan bij het sterkste zuur.
Het kan voorkomen dat H2O bijvoorbeed in de formule staat, maar dat zit er ook in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwavelzuur

H2SO4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien kan, als je nog op school zit, je zulke dingen altijd opzoeken in tabel 66 (binas)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad zwavelzuur is h²so4 waarbij h waterstof de ionen aangeven die voor het zuur zorgen ,en s zwavel oxide ook een zure verbinding .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het H2SO4.