Kan eventueel iemand die zijn lichaam bedekt is met een bepaalde soort dune ijzer of metaal laten zweven tussen twee grootte electromagnetisch velden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als ik je vraag even praktisch vertaal:
ja, iemand die een harnas aanheeft, kan door een magnetisch veld worden opgetild of ergens blijven zweven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er bestaan ook bedden die geen pootjes hebben, maar puur op een magnetisch veld blijven zweven. Zie daarvoor http://www.bouwweb.nl/persmap2006/060708bed.html
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, 1M€!! ;)
Dat moet zonder staalkabeltjes toch ook wel mogelijk zijn... minpuntje! En voor dat geld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh... maar voor jou overigens juist een + voor deze info.
itsme
12 jaar geleden
die staalkabels zijn alleen om te stabiliseren, dat je niet de kamer uitzweeft met bed en al :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat las ik (zou wat zijn als je met bed en al door dat pui-grote raam flikkert) ;) Maar met extra gerichte velden zou dat ondervangen moeten kunnen worden. Als dat in het klein kan met zo'n 'levitator' (buroattactie) dan moet dat ook met een groot bed werken.
Zeker... In theorie zelfs zónder harnas.
Kijk maar eens in deze bron. Daar hebben ze een kikker (en andere objecten) laten zweven met behulp van magneten.