De atoomklok die wij gebruiken om klokken, horloges, wekkers, etc. op tijd te laten lopen, staat in Mainflingen, Duitsland.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staat de langegolf zender die het signaal uitzend.
Mooie link trouwens +

Andere antwoorden (5)

In Frankfurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Denver, Colorado (VS)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De atoomklok staat Mainflingen (Duitsland) nabij Frankfurt am Main.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De atoomklok in Duitsland zoals hierboven genoemd staat daar al tientallen jaren, maar neemt af in belangrijkheid. Hij zendt zijn signalen uit op de lange golf, een band die ernstig gestoord wordt bij wat onweer. Voor een wekkertje is het wel handig.
Meer en meer gebruiken mensen de tijd van de navigatiesatellieten (die je ook voor je Tomtom gebruikt).
Daar zitten caesium of rubidium atoomklokken in die een afwijking kunnen hebben van maximaal 50 nanoseconden.
Plaatje bij antwoord
escape
12 jaar geleden
De "echte" ATOOMKLOK staat in Braunschweig (Brunswijk)
De TRANSMITTER staat in Mainfingen

Wat ik wel vreemd vind: De Internettijd op mijn PC (gesynchroniseerd met time.nist.gov ) loopt 50 seconden achter op deze atoomklok.
Welke tijd is nu de juiste?