Vermoeidheid en slaperigheid zijn twee verschillende zaken, die soms samen kunnen gaan (als je moe bent kan je ook slaperig zijn) maar niet altijd samen gaan.

Zoals jij het omschrijft is het puur een slaperigheid, je ontspant je lichaam heel erg en zelfs je temperatuurhuishouding wordt in slaap gesust: je hoeft jezelf niet meer warm te houden, dat doet de zon voor je. Je hartslag daalt en je bewustzijn daalt.

Maar er is niets waar je moe van bent, je hoeft niet uit te rusten in de betekenis van 'herstellen van inspanning'.

Ontspannen in de zon zitten of liggen maakt je slaperig, niet vermoeid.
itsme
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
nee. Slaperigheid kan je heel simpel van je afschudden, vermoeidheid niet.

Andere antwoorden (3)

Ja en nee, bij sommige begint je hart meer te doen dus vermoeiend en bij andere moet de lichaamstempeatiur laag gehouden worden sus niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk word je zo moe omdat je dan niks doet en juist lekker warm en rustig gaat lezen oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam wordt opgewarmd, net als in bed. Lekker rozig. daar word je slaperig van, van de verhoging van je lichaamstemperatuur. Té hoog en je slaapt niet goed, maar bent wel erg moe.