Hoe werkt een urinoir die niet doorspoelt?

Langs benzinestations in Duitsland heb ik ze vaak zien hangen. Urinoirs die niet doorspoelen, geen olie of chemicaliën gebruiken en toch netjes alles afvoert.
Hoe werkt dit nou?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Gewoon een gat. Eens in de 'zoveel' tijd komt er een persoon die wat gloor erin mikt en dan kan het er weer tegenaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De materialen zijn gemaakt dat ze alles doorlaten en niets blijft plakken.

De lading zelf wordt opgevangen in een speciale ruimte, die de urine bedekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je antwoord is 't niet helemaal, maar de link die je geeft wel. (+ dus).
Het is een vloeibare afdichting waar je in feite doorheen plast. Deze afdichting, wordt 4x per jaar vervangen. Mijn idee is dat de afdichting ook een bepaalde geur afscheid, specifiek aan deze toiletten.
Die werkt niet