een suspensie is een mengsel van een vloeistof met daarin deeltjes VASTE stof

een emulsie is een mengsel van twee niet in elkaar oplosbare VLOEISTOFFEN, en dan is er altijd één de zg continue fase, (dwz dat het zeg maar de vloeistof is), en de andere zit er dan in kleine bolletjes in. Voor diverse niet mengbare vloeistoffen zijn lijsten bekend bij welke verhouding welke stof de continue fase is en welke de andere (heet disperse fase)

troebel is gewoon dat je er niet doorheen kunt kijken, dit geldt vrijwel altijd voor een suspensie en vaak ook voor een emulsie
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Suspensie: een melkachtig mengsel waar je NIET doorheen kunt kijken. Dit is geen stofeigenschap.
Emulsie: een mengsel waardoor je heen kunt kijken zoals water.
Idem geen stofeigenschap.
Troebel: stofeigenschap. Je zegt het is een suspensie en troebel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een emulsie zijn de vetdeeltjes opgenomen in de andere vloeistof, bij een suspensie niet maar zijn ze vermengd. Als iets niet doorzichtig is is het troebel.