Zou de koeling van de kernreactorvaten op grote afstand mogelijk zijn?

Met lange leidingen (buizen) shockproof aangebracht
naar en rond de vaten, waardoorheen koelwater kan het
personeel misschien veiliger werken en het water op afstand in het circuit gekoeld worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja en nee. Het kan wel, maar is niet praktisch. Er kan alleen nog meer kapot gaan.
Na zo'n aardbeving zouden die buizen en koelsystemen ook zijn uitgevallen en dan moet je nog steeds naar de reactor om deze te koelen. Dus het kost meer, levert minder op en uiteindelijk helpt het niet(s).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Des te langer de buizen des te meer kans op storing. Het is ook beter dat het bedienend personeel vlakbij de reactor zit zodat ze beter hun best zullen doen ongelukken te voorkomen. Net zoals piloten op een passagiersvliegtuig geen parachute hebben.