Als je 10% alcohol hebt, zit er 10% alcohol in, maar wat is de rest?

Zit er water bij de alcohol (de overige 90%), of wat anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Andere stoffen. O.a. water. Maar bijvoorbeeld de extra smaakstoffen e.d. Anders had je gewoon Alcholisch water?

Toegevoegd na 16 uur:
Als je in scheikunde praat over een 10% alchoholoplossing en er wordt voor de rest niets genoemd is de rest water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in scheikunde praat over een 10% alchoholoplossing en er wordt voor de rest niets genoemd is de rest water.

Andere antwoorden (2)

In de scheikunde betekend het meestal dat het verdunde ethanol is. De andere 90% is dan gedestilleerd water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de massapercentage is 10% alcohol. Rest is water, smaakstoffen etc.