Wanneer een Natie-Staat aan alle zijden door Water wordt omringd.
In die zin is Nederland geen eiland.
Engeland ook niet (maar het Verenigd Koninksrijk / Groot Britannie) wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch is Cyprus een eiland, ook al liggen er twee landen op. Hetzelfde geldt voor de Dominicaanse Republiek, ook die ligt op een eiland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, en Indonesië bestaat uit vele eilanden. En Schiermonnikoog is geen natie-staat, maar wel een eiland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er mankeert inderdaad nogal het een en ander aan mijn definitie als je het zo stelt.
Laat ik dan 'natie-staat' vervangen door 'geografische eenheid'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eurazie, Noord en ZuidAmerika, Afrika, etc zijn allemaal omgeven door water. Dus eilanden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@PPL: ik zie dat u mod bent; heeft u dan ook mijn antwoord verwijderd? om plaats te maken voor het uwe?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, Dat was ik niet.
Wat een valse beschuldiging.
Alsof wij persoonlijik zouden handelen om onze eigen positie te 'verbeteren'.
Een eiland is een landoppervlakte dat aan alle kanten omringd is door water, maar kleiner is dan een continent en groter dan een rots of een zandbank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*Een eiland is een landoppervlakte die aan alle kanten omringd is door water, maar kleiner is dan een continent en groter dan een rots of een zandbank.
Voor de steeds aangroeiende en afkalvende Waddeneilanden geldt dat een aangegroeide zandbank een eiland mag worden genoemd als minimaal 160 hectare bij gemiddeld hoog water niet meer door de Noordzee wordt overspoeld...etc...*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een land (of onderdeel van een land) dat niet aan een continent vastzit maar omringd wordt door water.