Wat betekent massa in een paar makelijke woorden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meerdere antwoorden mogelijk dus niet te beantwoorden in een paar makkelijke woorden! - Natuurkundige grootheid
- Elektriciteit, aarde
- Grote mensenmenigte
- Het totaal van spieren
- Beslag/kokkerellen Kies je richting...

Antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een groot aantal mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote hoeveelheid als het bijvoorbeeld over een massa mensen hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoeveelheid van materie, die zich uit in zwaarheid en/of traagheid van de materie, te meten in kilogram. Massa is niet hetzelfde als gewicht. Je massa blijft bijvoorbeeld hetzelfde, waar je ook bent, terwijl je gewicht kan verschillen (je weegt minder als je in gebieden rond de evenaar bent, of op de maan, dan hier respectievelijk in Nederland of op de aarde).

Toegevoegd na 3 minuten:
Gewicht wordt trouwens niet in kilogram uitgedrukt, maar in Newton.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kracht wordt in Newton uitgedrukt.
Weet je nog? F = m x a (niet mijn min, je eerste deel van je antwoord was aardig)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De min is volgens mij ook onterecht, net als jouw opmerking.

Gewicht is kracht, namelijk de kracht die een voorwerp op zijn ondersteuning of ophanging uitoefent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gewicht is idd F(G) .
Instinkertje want in het dagelijks leven praten we niet over Newtons maar kilogrammen als we het over gewicht hebben, omdat een andere gravitatieversnelling niet echt de orde van de dag is. ;)
Ik heb je een compensatieplus toegekend voor het opfrissen van de basiskennis natuurkunde...
Ik ken een paar betekenissen.
massa (natuurkunde), een natuurkundige grootheid die met traagheid samenhangt.
Massa - Menigte ( mensen massa)
Massa - de aarde kant van stroom. Massa - totaal gewicht van vet en spieren (term die vooral gebruikt wordt bij krachtsporters).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Massa heeft twee betekenissen in de natuurkunde.

Massa duidt een eigenschap van materie aan. Die eigenschap, die men kan omschrijven als de hoeveelheid materie, uit zich op twee manieren. Enerzijds is materie 'zwaar', wat betekent dat ze onderhevig is aan gravitatie en anderzijds is materie 'traag', wat inhoudt dat ze zich verzet tegen verandering van beweging. In het eerste geval spreekt men van zware massa, in het tweede geval van trage massa. De SI-eenheid van massa is de kilogram. Van objecten op de aarde wordt de massa meestal vastgesteld door het gewicht te meten of met dat van bekende massa's te vergelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een massa is een hoeveelheid deeltjes in g/kg etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Atoomdeeltjes met Higgsbosonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spul, materie, niet leegte