Duurt het gaarkoken in de bergen langer of juist korter en waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Amadea
13 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat het in de bergen veel langer duurt om een pan aardappels gaar te koken dan gewoon thuis op het vlakke land. Maar ik weet niet hoe dat komt....

Het beste antwoord

In de bergen is de luchtdruk lager en daardoor is het kookpunt ook lager. Het water zal dus eerder koken en een lagere temperatuur hebben. Daarom zal het langer duren voordat het eten gaar is geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Top! dank je wel!

Andere antwoorden (2)

Langer dacht ik. De lucht is veel ijler als je hoger gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is in de bergen het kookpunt lager