wat is het.

hij was veeeel groter dan een wesp. zijn angel was groot en dik.
en de schokvliegenmmepper kon hem niet doden terwijl hij daarvoor en daarna perfect wekte op overige beesten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord is al gegeven, maar wat een gave beesten zijn het toch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze komen met de stijgende temperaturen vaker in Nederland voor (zo sinds een jaar of tien), maar zien er gevaarlijker uit dan ze zijn.

Het beste antwoord

De hooraar is een zeer grote wesppensoort die sinds enkele jaren steeds vaker in ons land gezien worden.
Het is een zeer indrukwekkende verschijning en als je hem ziet krijg je er kippenvel van en denk je maar een ding, wegwezen hier.
Toch is de hoornaar een zeer vreedzaam soort wesp en zal vrijwel nooit steken.
Natuurlijk moet je niet zijn nest verstoren, dan wordt hij boos en dat doet zeer, erg veel zeer!
Maar onze limonadewesp of wel de duitse wesp is veel vervelender en steekt zo maar zonder reden, die is zo pissig om niets.
Als je zijn nest verstoord, kan je niet hard genoeg lopen.
Wespen kunnen meer dan een keer steken en als er dan 30 a40 achter je aan komen, dan heb je een heel slechte dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een horzel

Toegevoegd op 25-06-2009 22:22:15
Herstel Hoornaar
(ik haal die 2 altijd door elkaar)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoornaar_(insect)

Toegevoegd op 25-06-2009 22:24:25
Een Hoornaar. Dit is dus wel een wespensoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad een hoornaar.
Ik heb hem voor het eerst enkele jaren geleden gezien in België. Tjee, dat is echt een joekel hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de Vespa Crabro, in gewoon nederlands de Hoornaar.
Het is de grootste europese wesp en komt het meest voor in oude bossen waar het een geelbruin nest bouwt in holle bomen, nestkasten e.d.
Hoornaren zijn beschermde roofdieren!
(en dat heb ik hier nog niemand horen zeggen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beschermde roofdieren!!!+1
Ja hoornaar, leuke beesten!
'k Was ooit in Griekenland waar het terras van een restaurant last had van deze beesten. Om ze weg te lokken bij de klanten legden ze stukken vlees op een schotel. Dat werkte perfect, de hoornaren stortte zich en masse op het vlees maar tot mijn verbazing moesten ze elk half uur een nieuw stuk vlees ter grootte van een biefstuk neer leggen! We zijn toen inderdaad niet gestoken en het eten was heerlijk..