Als je alle materie en anti-materie en donkere materie enz. in elkaar duwt, houd je ongeveer een tennisbal over. Dat is dan het zwaarst. Iets wordt zwaar door zwaartekracht, dan pas is het te meten. Eigenlijk kun je ook spreken over de grootste dichtheid die mogelijk is. Aan het begin van de big bang (oerknal) was de dichtheid het hoogst. Strikt genomen is iets het zwaarst, chemisch gezien, als het de meeste protonen en neutronen bij elkaar heeft in de kern. Deze materialen bestaan maar zeer kort. Zie overige antwoorden.

Toegevoegd op 22-06-2009 13:56:44
Het zwaarste instabiele atoom tot nu toe is element 118, maar het is gewoon wachten op de volgende.

Toegevoegd op 22-06-2009 13:59:54
Bekijk ook eens deze link:
http://www.sterrenkunde.nl/index/encyclopedie/elementen.html

Toegevoegd op 22-06-2009 14:00:53
Het zwaarste stabiele element is overigens uranium 92.

Toegevoegd op 22-06-2009 14:19:36
neptunium 93 en ook plutonium 94 bestaan alleen als sporenelementen van uranium. Daarom worden ze officieel niet tot de zwaarste stabiele atomen gerekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ZwarteGat materie, dat is zo zwaar dat de zwaartekracht alles zo samenperst tot een punt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uranium met een massa van 18900 kg/m³

Toegevoegd op 21-06-2009 22:48:59
Plutonium is met 19800 kg/m³ nog wat zwaarder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zwaarste element is Osmium (Os), met een dichtheid van 22,61 gram per cm3. Dus dat is bijna 23 keer zo zwaar als water en twee keer zo zwaar als lood.
AWM
14 jaar geleden
Element 112; 277 keer zo zwaar als waterstof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuiver gezien ben je op zoek naar het materiaal met de grootste dichtheid...