Wat gebeurt er als je vloeibare stikstof met vloeibare zuurstof mengt?

Toegevoegd na 4 minuten:
Krijg je een reactie, gaan ze met elkaar mengen, krijg je 2 lagen en zo ja welke boven en welke onder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vloeibare stikstof en vloeibare zuurstof zijn volledig met elkaar mengbaar, net zoals bijvoorbeeld alcohol en water. Er treedt GEEN chemische reactie op. Ter vergelijking: in sterke drank komt de alcohol ook niet zomaar bovendrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Weinig, dit voorkomt een explosie ten opzichte van pure zuurstof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijken welke stof een grotere dichtheid heeft. De stof met de grootste dichtheid ligt onderop