Beide!

Toegevoegd na 47 seconden:
Als je lang genoeg blijft zitten wordt de bril warmer en je billen ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warmte is sterker dan kou, dus hij warmt op, probeer maar uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bril wordt warm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bril warmt op. Als ik na m'n vriendin naar het toilet ga is ie altijd lekker warm :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warmte is energie en die stroomt van je billen naar de bril (als de bril kouder is dan je billen). Kou is gebrek aan warmte, gebrek aan energie. Waar geen energie is, kan geen activiteit plaatsvinden. Dus het is niet de kou die naar je billen stroomt! Het antwoord is dus dat de bril opwarmt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het feit dat de bril kouder is dan je billen betekent tog niet dat je kunt spreken van "gebrek" aan energie of warmte. Er vanuit gaande dat de wc bril op kamertemperatuur is, bv 20 graden celsius, betekent nog steeds dat deze 293 graden celsius boven het absolute nulpunt zit. Van gebrek aan energie kun je dus volgens mij niet sprekem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je absoluut gelijk in, ik het beter kunnen zeggen : minder energie. Energie zal altijd willen verplaatsen naar de plek waar het minst is.
De bril warmt op en je billen koelen in het begin iets af en dan krijgen ze langzaam weer je lichaams temperatuur.
Doordat je lichaam automatisch warmte aanmaakt en de bril niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HIJ WORDT KOUD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wcbril heeft bepaalde thermische materiaaleigenschappen, zoals warmtegeleiding en warmtecapaciteit. De wcbril geleidt goed en onttrekt warmte aan je billen (waardoor je billen al snel koud aanvoelen) en tegelijkertijd warmt de wcbril een klein beetje op. Je kunt dus niet spreken van OF de een OF de ander, het gebeurt juist allebei tegelijkertijd!