Waat iemand hoe ik aan Magnesium poeder kan komen?

Ik bedoel dus geen Magnesium oxide, wat vaak bij ringsporten wordt gebruikt. Ik bedoel Magnesium poeder, wat bij verbranding wordt omgezet in Magnesium Oxide.
Graag, winkels/sites die in nederland leveren.

Een alternatief wat even goed brand en ook heel heet wordt is ook goed. het gaat om de hitte, niet om de Magnesium Oxide. Het moet wel heter worden dan een gasbrander.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (5)

Als je magnesiumpoeder wilt kopen zal je toch echt bij bedrijven moeten zijn die chemicaliën leveren aan universiteiten en andere instellingen. Volgens mij kan je niet zomaar als particulier chemicaliën bestellen. Wil je er een bom mee maken of zo? Of Vuurwerk?

Je zou eens kunnen kijken op onderstaande link.

Toegevoegd op 11-06-2009 17:58:37
heb je ook enig benul van de werking van magnesium in pure vorm? Ik denk niet dat een webwinkel dat aan de postbode mee geeft. Zou een leuke boel worden als het gaat regenen en je magnesium nat wordt. Dat geeft een flink effect ;o)

Je kunt het in ieder geval proberen bij Boomlab, zie link. 107 euro per kg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk even op deze site:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=936968
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien je avatar heb je hier ervaring mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, je stuurt een link voor magnesiumoxide. Dat wil Metalpinquin liever zelf maken ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht: ga direct voor het 'eindresultaat'!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheelt je ook 100 euro per kilo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jep, dat mischien wel, maar het brand niet ofwel? Het gaat erom dat het heel heet moet branden en dat schijnt Magnesium poeder wel te doen XD
Deze meneer schraapt het van puntenslijpers.
De meeste filmpjes over dit onderwerp in Youtube zijn verwijderd, je schijnt er bommen van te kunnen maken...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Quote: "je schijnt er bommen van te kunen maken" Je meent het ;o) Als het eenmaal brand dan kan je het zelfs niet meer met water blussen, want het haalt dan alle zuurstof uit het water: Mg(s) + 2H2O(g) -> Mg(OH)2(aq) + H2(g) Magnesium werd vroeger gebruikt als flitspoeder. Het is enorm brandbaar en soms ging het mis als je er teveel van gebruikte.
In mijn collegeperiode kochten wij bij de drogist als twaalfjarige magnesium in poeder en calciumcloraat of kaiumchloraat (even twijfel) om een raket aan te steken.Resultaat : het magnesium brandde alles weg, zelfs de mooiste weegschaal van mijn moeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ha, Ja ik herinner me ook onze drogist die beneden een heel arsenaal aan chemicaliën had. Dat mag niet meer ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien maar best voor kinderen zoals wij het iets te bont maakten...
Magnesiumkrullen zijn beter te verkrijgen volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal best, maar waar dan? En kan je die ook in de fik steken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jah, dat kan op zich heel goed (wel in een zuurkast graag!), zelfs een magnesium puntenslijper (die er metaalachtig uitzien) kun je vaak in de fik steken, als je er maar lang genoeg met een brander op zit. Maar pas erg op, het brandt nogal heftig... Overigens kun je stukjes magnesium ook hier kopen: http://www.smart-elements.com/?element=Mg&arg=show&lid=17&PHPSESSID=126a5c0051cebace9f9d5f5ea1342654