Het universum is groter dan ook maar iemand zich voor kan stellen...alleen in ons sterrenstelsel bevinden zich miljarden sterren. Al deze sterren kunnen planeten om zich hebben, sommigen van deze planeten kunnen in de zgn "golden cirkle" van die ster zitten en water en zuurstof herbergen.
Daarnaast zijn er miljarden zonnestelsels in het universum. Om te denken dat onze planeet uniek is in ontelbare hoeveelheden is een statistische onwerkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In 2004 schijnt de telescoop Hubble een planeet te hebben ontdekt met zuurstof (Osiris), buiten ons zonnestelsel. Het is wel te verwachten dat er meer planeten zijn met zuurtsof/ water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kansberekening laat zien dat de waarschijnlijkheid dat de aarde de enige planeet is met de juiste afstand, de juiste temperatuur en de juiste water en zuurstofgehalte groter is dan nul...
Dus het is aannemelijk dat van de honderden en honderden miljarden sterren er best nog één zo´n planeet is waar je zuurstof vindt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het niet een beetje egoïstisch om te denken dat wij de enige levende wezens zijn in het universum?

Vroeger dacht men ook dat je aan het einde van de horizon van de aarde af zou vallen. En de kerk heeft zelfs heel lang vol gehouden dat het hele universum om de aarde heen draaide...

Ik acht de kans groot dat er nog zeker één planeet is in het universum die vergelijkbaar is met de aarde. En misschien zijn het er wel tientallen. Zolang we die planeet niet bezocht hebben zullen we het ook niet zeker weten, of dat er leven is dat vergelijkbaar is met dat van ons...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker, alleen al op Mars is er zuurstof. Wel slechts 0,13% ipv 21% op aarde.