Hoe laat word het donker vandaag?

Kwil het graag even weten hoe laat het vandaag donker word:D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een minuut later dan gisteren.

Antwoorden (6)

Als je nu naar buiten kijkt, zie je dat het al flink schemert. De duisternis is dan niet ver meer. Ik denk, dat het om half 6 wel donker zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via de gegeven link kun je van elke dag zien hoe laat de zon ondergaat. Doorgaans is het een half uur na zonsondergang echt donker. Als het bewolkt is dan is het wat korter dan een half uur, maar dan heb je in ieder geval een idee hoe laat het ongeveer zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om 17:49 is de (burgerlijke) schemering voorbij en is het te donker om zonder verlichting buiten nog iets te doen...

Toegevoegd na 56 seconden:
(de zonsondergang is om 17:12 uur)

Toegevoegd na 14 uur:
Bovenstaande cijfers kwamen van een Belgische tabel.

Voor De Bilt was de zonsondergang op 19-1-11 8 minuten eerder (17:04. Het maakt trouwens nogal wat (5 min) uit of je in Maastricht (17:01) of in Den Helder (17:06) bent.

Een tabel voor De Bilt:

http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weersverwachting/zonsopkomst_zonsondergang.htm

Of reken uit hoe laat bij jou de zon ondergaat:

http://www.dekoepel.nl/calculator.html
rose
13 jaar geleden
Rond de 6 uur volgens mij is echt donker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu, 17.09 uur.
Vind het niet zo'n slimme vraag, zeker niet als je hem zo laat stelt, even wachten en je had het geweten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
De vraag was, Ed, hoe laat het donker wordt, niet hoe laat de zon ondergaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, hoe laat het donker wordt!!!
En wanneer is dat dan?. hoe donker, als het schemerig is, dan is het ook aan het donker worden, en met welk weer bedoel je het, , gisteravond was het helder en licht, is dat ook donker?
rose
13 jaar geleden
Ontspannen, Ed, ontspannen...
rose
13 jaar geleden
Dag Ed, inderdaad een leuke dialoog. Ik begin overigens in mijn antwoord wel met mede te delen hoe laat het einde van de schemering (min of meer officieel) valt, dat is het moment waarop over het algemeen wordt aangenomen dat het donker wordt. Het was het beste antwoord dat ik kon verzinnen over wanneer het donker zal zijn geworden. Dat dit bij tijd en wijle niet overeenkomt met de 'gevoelslichtsterkte' is weer een ander verhaal. Mensen stellen wel vaker onmogelijke vragen hier, je moet soms een beetje op je gevoel afgaan wat de vraagsteller bedoelt (al moet je het niet zo bont maken als Xinix het soms deed...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie was dat ook al weer? ;-)
Hij was hier nog af en toe actief en waarschijnlijk nog wel eens, heb daar zo mijn antennes voor.
Xinix was een beste vent, maar sprak op een ander niveau.
Durf het bijna niet hard op te zeggen, dat kosten straks ergens weer minnen. ;-))))
Vandaag (vannacht) wordt het niet donker, want het is onbewolkt en het maantje schijnt.
Zon is vandaag onder gegaan om 17.04 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je was me net voor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grapje hoort er bij toch...
rose
13 jaar geleden
Nee, grapjes mogen niet op GV (meen ik)...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, nou dan is het toch geen grapje!
rose
13 jaar geleden
seriously?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede grap!!
want wat is donker?????????????????????????????? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had zeker even een helder (maan?) moment!!!